سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کـرآوآتـــ


TM BAX - LOGO.JPG

ملیت:ایرانی

سبکها:رپ پاپ

سالهای فعالیت:2007تاکنون

 

تی‌ام بکس (TM BAX) یک گروه ایرانی رپ،پاپ می‌باشد که اعضای آن در شهر کـپنهانگ کشور دانمارک زندگی می‌کنند. گروه آنها شامل علی بی (1988)، نبیلتی (1984)وشاهین لو (1983) می‌باشد که در سال 2007 فعالیت حرفه‌ای خود رادرشهرکپنهاگ دانمارک درزمینه موسیقی پاپ آغاز کردند.

 

 

 

آنها با فرهنگ و موسیقی ایران آشنا هستند، باوجوداینکه در یک کشور اروپایی بزرگ شده‌اند. آنها به محدود بودن موسیقی اعتقادی ندارند و به نظر آنها می‌توان موسیقی فارسی را با موسیقی کشورهای دیگر ادغام کرد. با این نظرات آنها سبک جدیدی را در موسیقی فارسی به وجود آوردند و بسیاری این کار آنان را مورد تحسین قرار دادند.

شروع فعالیت

در سال 2007 ، ژانویه ، 5 دوست در کپنهاگ در استودیوی کوچکی تجمع کردند. آرزوی همه آنها تغییر در موسیقی فارسی بود. همه آنها با فرهنگ فارسی و موسیقی پرورش یافته بودند ، در حالیکه از ایران بسیار دور بودند. انتخاب قطعی و بدیهی بود که موسیقی فارسی را با تاب یا همان سبک خودشان بخوانند.آنها به خواندن موسیقی فارسی در محدوده ی فارسی قانع نبودند ، بلکه آنها میخواستند موسیقی ایرانی را با ترکیبی از سبک امریکایی یا غربی با موسیقی ایران اجرا کنند . انها به فکرایجاد سبک جدید در موسیقی فارسی بودند . آنها در سال 2007 دو آهنگ بسیار موفق ارائه کردند با نام های (خانوم ببخشید و دختر بندر)، و با استقبال بزرگی که از انها شد ، موفقیت 5 مرد جوان با اشتیاق زیادی به موسیقی آغاز شد. در سال 2008 تی ام بکس به انجام کنسرت های بزرگ در سراسر جهان پرداخت وتجربیات زیادی کسب کرد. بعد از مدتی آنها تصمیم انتخاب استودیوی بزرگتری را گرفتند. که نام آن سوابق افسونگر بود. تی ام بکس برنامه های زیادی برای شرکت های جدید داشتند.

وجه تسمیه

تی ام از کلمه فارسی تیمارستان و بکس از کلمه عامیانه بروبکس یا همان ((بروبچ))گرفته شده‌است.

تاریخچه

اعضای این گروه به جز علی بی که متولد کپنهاگ هست, در تهران متولد شدند. همچنین علی بی و نبیلتی که با یکدیگر برادر می‌باشند، تهیه‌کنندگان گروه هستند. در سال 2007 دو آهنگ دختر بندر و خانوم ببخشید را منتشر کردند و با انتشار این دو آهنگ وارد عرصه موسیقی شدند. آنها در سال 2008 برای کسب تجربه و شهرت به اجرای کنسرت پرداختند. آنها بعد از مدتی به استدیو بزرگتری رفتند که نام آن وودو ریکوردز می‌باشد.

اعضای این گروه شامل شاهین لو علیبی نبیلتی آن ها سال 2007 اهنگ دختر بندر و خانوم ببخشید را دادندو اینگونه شد که کارشان را شروع کردند گروه تی ام بکس تا الان دو آلبوم بیرون داده اند. البوم دارای 15 اهنگ میباشد و میتوان این موضوع را یاداور شد که گروه خوب تی ام بکس در این البوم سبک جدیدی از کار خود را به نمایش دراوردند که به روزتر و جذاب تر از سبک قبلی این گروه میباشد مانند شبهای تهرون و رک بگم..

اعضای کنونی

  • شاهین لو: (خواننده)
  • علی بی: ( خواننده، تهیه‌کننده ، آهنگساز)
  • نبیلتی: ( خواننده، تهیه‌کننده ، آهنگساز)


Tag : تی ام بکسرپپاپبیوگرافیعلی بی
یادداشت ثابت - جمعه 95/5/2 11:27 عصرـسیگآریستـــ کامنت